google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Expert administratie en juridische ondersteuning

Sommige mensen lezen een decreet alsof het een spannende roman is. Anderen krijgen een warm gevoel van een correct opgebouwd dossier. Herkenbaar? Dan zou het zomaar kunnen dat jij helemaal op je plek zit als expert administratie en juridische ondersteuning.

Je combineert juridische flair met een sterk gevoel voor orde en efficiëntie. Wetgeving schrikt je niet af, integendeel: je gaat er met een scherpe pen en een frisse blik door. En tegelijk voel je feilloos aan waar administratie, beleid en dienstverlening elkaar raken.

Functieinhoud

Als juridische rots in de branding:

  • adviseer je collega’s en het beleid over juridische kwesties binnen diverse domeinen.

  • duik je met plezier in het decreet lokaal bestuur en andere regelgeving, en vertaal je die naar heldere, toepasbare adviezen.

  • onderhoud je goede contacten met externe juridische partners (zoals IOK en Neteland Welzijn en Zorg).

  • zorg je dat reglementen en statuten niet verstoffen, maar steeds up-to-date en juridisch sluitend blijven.

Als administratieve strateeg:

  • help je bij het voorbereiden van agendapunten voor politieke overlegorganen.

  • ondersteun je collega's in het schrijven van ontwerpbesluiten die inhoudelijk én juridisch stevig onderbouwd zijn.

  • verwerk je beslissingen nauwkeurig en communiceer je helder over de uitkomst.

  • zorg je voor een feilloze digitale dossiervorming en voor een grondige toetsing van bestuursdocumenten.

  • beoordeel je vragen rond openbaarheid van bestuur en begeleid je collega’s in het verwerken ervan.

  • sta je in voor het niet-digitale archiefbeheer.

Functieprofiel

  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma (bv. rechtspraktijk, bedrijfsmanagement, verzekeringen,…).
  • Je bent een dossierbijter met een heldere geest en een goed gevoel voor proces en structuur. Je hebt een analytische geest en logisch redeneervermogen. Je bent iemand die tussen de regels kan lezen - en ze ook goed weet toe te passen.
  • Door jouw constructieve en inhoudelijk grondige aanpak, weten collega's jou te vinden voor advies en ondersteuning. Je begrijpt het belang van heldere communicatie en samenwerking.
  • Je maakt vlot gebruik van computer toepassingen.
  • Juridische ervaring is een meerwaarde maar geen must. We voorzien een ruim opleidingsprogramma. Veel meer dan kennis zijn jouw waarden, motivatie en aanpak voor ons van tel. Daarom is het voor ons belangrijk dat je jezelf herkent in onze organisatiewaarden en leergierig bent om een grondige en gespecialiseerde kennis op te bouwen.

Aanbod

Loon en extra-legale voordelen

  • een voltijds vast contract (38u)
  • degelijke verloning (B1-B3)
    • startloon min. € 3 095 - max. € 4 677 bruto per maand (0j versus 25j ervaring)
    • relevante ervaring wordt volledig meegenomen
    • tweejaarlijkse loonstijging, bovenop de automatische indexering
    • vraag gerust een loonsimulatie op!
  • maaltijdcheques van 8 euro, een gratis hospitalisatieverzekering voor het hele gezin, zeer aantrekkelijke pensioenregeling, fietsvergoeding, terugbetaling abonnement openbaar vervoer
  • mogelijkheid tot thuiswerk, glijdende werkuren en ruime verlofregeling voor een goede work-life balance

Teamwerking en organisatiecultuur

  • een eigentijds lokaal bestuur, uitgewerkt project management, digitale dossiers, een actief netwerk met andere organisaties
  • je werkt met en voor collega's uit andere teams (bv: vrije tijd, managementteam, HR, sociale dienst,...)
  • ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën, voor het volgen van opleidingen, daar staan we altijd voor open. Meer nog, we verwachten dit!
  • jaarlijks personeelsfeest of personeelsuitstap, teambuilding, sportdag, vakantiedrinks
  • het vooruitzicht om te verhuizen naar een nieuwe kantooromgeving

Selectieprocedure

  • 12/05: deadline om te solliciteren
  • 13/05: CV screening en uitnodiging online vragenlijst
  • 14/05: deadline invullen online vragenlijst
  • 23/05: sollicitatiegesprek
  • assessment (datum af te spreken)

Locatie

Olen

Publicatiedatum

23.04.2025
http://vacatures.olen.be/solliciteer.php?id=204&lang=nl&bron=1421

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close