google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Departementshoofd Ruimte (A5a-A5b)

Om onze ambitieuze doelstellingen waar te maken, versterken we ons managementteam met een Departementshoofd Ruimte. Deze zal mee de verantwoordelijkheid dragen voor de verdere strategische ontwikkeling en organisatiebrede samenwerking binnen onze organisatie. Als sleutelfiguur werkt het Departementshoofd Ruimte samen met het bestuur aan de verdere uitbouw van een toekomstgerichte en innovatieve organisatie

Toelichting

Voltijds – statutair – A5a-A5b

Organisatie

Bonheiden is een gemeente met een veelzijdige dienstverlening. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om onze inwoners een kwalitatieve en toekomstgerichte omgeving te bieden. Samen werken we aan duurzame oplossingen voor ons patrimonium en openbaar domein, met oog voor innovatie en klantvriendelijkheid.

Onze organisatie bestaat uit gemotiveerde professionals die samenwerken in een dynamische en stimulerende werkomgeving. We bieden groeikansen, streven naar een sterke interne communicatie en bevorderen samenwerking over de diensten heen.

Wil jij bijdragen aan deze ambitie? Wij zoeken momenteel een gedreven en enthousiaste collega om ons team te versterken!

Functieinhoud

Als Departementshoofd Ruimte coördineer je de beleidsuitvoering en het beheer van het grondgebied en patrimonium van Bonheiden. Je bent eindverantwoordelijk voor de duurzame inrichting, het onderhoud van het openbaar domein en het beheer van gemeentelijke gebouwen.

  • Je coördineert het departement Ruimte dat bestaat uit volgende teams: ruimtebeleid, vergunningen, technische dienst, uitvoering en poets: Je stuurt de leidinggevenden en medewerkers aan en zorgt voor samenwerking binnen en tussen diensten.
  • Je stuurt 5 diensthoofden rechtstreeks aan, onrechtstreeks stuur je een 55-tal medewerkers aan.
  • Je zorgt voor de goede coördinatie en samenwerking tussen de teams, een overkoepelende en resultaatgerichte aansturing, een doelmatige inzet van personeel en middelen.
  • Je leidt, begeleidt en coacht de diensthoofden binnen het departement Ruimte, zodat zij, elk met hun team en voor hun beleidsdomein, een klantgerichte dienstverlening verzorgen en de vooropgestelde doelstellingen en resultaten behalen.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van een langetermijnvisie en vertaalt beleidsdoelen voor jouw departement naar concrete acties.
  • Je maakt deel uit van het managementteam en werkt nauw samen met de algemeen directeur en beleidsverantwoordelijken om beleid en administratie op elkaar af te stemmen.
  • Je zet duidelijke overlegstructuren op, bevordert interne en externe samenwerking en bent een aanspreekpunt voor strategische partners.
  • Je houdt overzicht over lopende projecten en dossiers, voert actief voortgangscontrole uit en beheert de budgetten en personeelsinzet. Je bent verantwoordelijk voor de toegewezen budgetten en coördineert de beleids- en beheerscyclus van jouw sector.
  • Je fungeert als projectleider en trekker voor meer complexe, team- en/of departementsoverschrijdende dossiers of projecten.

Functieprofiel

  • Je beschikt over een masterdiploma, diploma van het universitair onderwijs of hiermee gelijkgesteld diploma.
  • Je hebt minstens 5 jaar aantoonbare professionele ervaring in een hiërarchisch leidinggevende functie of in complex projectleiderschap. De relevantie van de ervaring wordt beoordeeld als werkervaring die naar diplomaniveau en functie-inhoud voldoende betekenisvol is voor de vacante functie.
  • Je voldoet aan de algemene toelatings- en aanwervingsvoorwaarden.
  • Je bent een verbindende en inspirerende leider die samenwerking en innovatie stimuleert.
  • Je bent iemand die het departement gestructureerd en planmatig in beweging kan zetten en houden.

Aanbod

  • Een voltijdse statutaire functie
  • Bruto maandwedde volgens loonschaal A5a-A5b
    Bij 5 jaar relevante ervaring bedraagt het bruto maandloon € 5.444.50.
    Bij 10 jaar relevante ervaring bedraagt het bruto maandloon € 6.450,17.
  • Alle beroepsrelevante ervaring kan meegeteld worden in de berekening van het salaris binnen de weddeschaal A5a-A5b. Wens je een loonsimulatie in functie van jouw persoonlijke situatie? Neem dan zeker even contact met ons op.
  • Goed werk wordt beloond met een interessante verlofregeling. Voltijdse medewerkers hebben per volledig dienstjaar recht op 31 vakantiedagen, 11 wettelijke feestdagen en 3 bijkomende feestdagen.
  • Verschillende extralegale voordelen: maaltijdcheques t.w.v. 8 euro per dag, hospitalisatieverzekering, ecocheques en tweede pensioenpijler.
  • Laptop/smartphone
  • Kom je met de fiets? We belonen je extra met een fietsvergoeding. Ook bieden we de mogelijkheid tot fietslease.
  • Liever met het openbaar vervoer naar het werk? Dan zorgen wij voor een volledige terugbetaling.
  • Flexibele uren in samenspraak met collega’s en leidinggevende.
  • Mogelijkheid tot structureel/occasioneel thuiswerk in samenspraak met je leidinggevende.
  • We investeren in jou door tijd en ruimte te voorzien voor coaching en om opleidingen te volgen.
  • Aansluiting bij onze sociale partner GSD-V voor premies, kortingen, voordelen, …
  • Voor deze functie leggen we een werfreserve aan van 1 jaar.

Selectieprocedure

De selectieprocedure wordt exclusief uitbesteed aan extern erkend selectiebureau Motmans & Partners. De vacature wordt ingevuld door een aanwervingsprocedure met een bindende rangschikking.

De procedure bestaat uit volgende onderdelen:

  • CV-screening op basis van diploma- en ervaringsvereisten en volledigheid van de ingediende kandidaturen.
  • Schriftelijke proef via thuisopdracht die wordt afgenomen op 1 avond. Je ontvangt deze opdracht tussen 26/03/2025 en 02/04/2025 om 19u.via mail. De inleveringsdatum is diezelfde avond uiterlijk om 23:59u.
    Om te slagen voor de schriftelijke proef moet je minstens 20/40 (50%) behalen.
  • De 6 geslaagde en hoogst gerangschikte kandidaten na de schriftelijke proef worden uitgenodigd voor een assessment center. Dit gaat – behoudens wijzigingen – door in de week van 14-04-2025 in de kantoren van Motmans & Partners in Diegem (Bloomz, Lambroekstraat 5A, 1831 Diegem). Het assessment is adviserend.
  • Kandidaten die hebben deelgenomen aan het assessment worden uitgenodigd voor deelname aan het jurygesprek (mondelinge proef). De jurygesprekken zullen – behoudens wijzigingen - plaats vinden in de week van 28-04-2025 of in de week van 05-05-2025 in de kantoren van Motmans & Partners in Diegem. Om te slagen voor de mondelinge proef moet je minstens 30/60 (50%) behalen.
  • Om te slagen voor het geheel van de procedure moet je op elke proef minstens 50% van de punten behalen en in totaal 60% over het geheel van de mondelinge en schriftelijke proef.

Solliciteren kan tot en met 18/03/2025 om 9u via de sollicitatieknop op de vacaturepagina van Motmans & Partners (https://motmansenpartners.be/vacatures/).

Vergeet zeker niet om ons volgende documenten via de sollicitatieknop te bezorgen:

  • Gedetailleerd CV opgesteld in het Nederlands waaruit de vooropgestelde ervaringsvereisten duidelijk kunnen worden afgeleid.
  • Motivatiebrief opgesteld in het Nederlands met een toelichting van de vooropgestelde ervaringsvereisten.
  • Kopie van je masterdiploma, ofwel een diploma van het universitair onderwijs of hiermee gelijkgesteld.
  • Uittreksel uit het strafregister van max. 3 maanden oud. Dit document kan eenvoudig digitaal worden bekomen via Mijn Burgerprofiel of via de website van je eigen gemeente.

Voor verdere praktische informatie kan je terecht bij Silke Vanheusden, HR consultant bij Motmans & Partners via 011/36.10.14. Je kan ook contact opnemen via mail: silke.vanheusden@motmansenpartners.be

Locatie

Bonheiden

Publicatiedatum

14.02.2025

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close