google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

HR-medewerker

Organisatie

Werken bij lokaal bestuur Olen, dat is werken in een waardengedreven organisatie van ongeveer 150 medewerkers. Ieder draagt zijn steentje bij vanuit zijn expertise of beleidsdomein. Wat we allemaal gemeenschappelijk hebben, zijn onze vijf organisatiewaarden. Zo investeren we in het goed leren kennen van onze klanten, zodat we op maat kunnen werken en waar mogelijk een extraatje kunnen doen. We zoeken zoveel mogelijk samenwerking op, want samen kunnen we meer. We werken met de blik naar buiten en vooruit, zodat we klaar zijn voor de toekomst.

Functieinhoud

  • Je verzorgt mee het onthaal en interne dienstverlening van team HR en Personeelsadministratie (face-to-face, telefonisch, via mail, postverwerking). Je helpt medewerkers en andere klanten op een laagdrempelige, professionele en warme manier verder. Je zorgt voor regelmatig contact met de medewerkers, jouw interne klant, zodat zij jou kennen en jij hen.
  • Je verwerkt maandelijks de lonen en toelages van de medewerkers en politici, in samenwerking met het sociaal secretariaat.
  • Je beheert individuele personeelsdossiers: je begeleidt en informeert medewerkers bij sleutelmomenten in hun loopbaan (in dienst, uit dienst, interne mobiliteit, loopbaanonderbreking), je bent de sleutelfiguur tussen medewerker en externe instanties (RVA, mutualiteit, verzekeraar,...), je verzorgt de afhandeling van sociale documenten, je maakt notulen op.
  • Je staat in voor het beheer van de tijdsregistratie: dagelijkse registraties, advies en ondersteuning aan medewerkers en leidinggevenden, wekelijkse interimprestaties, verlofrechten, registratie van ziektes en afwezigheden.
  • Je volgt wijzigingen in de sociale wetgeving, arbeidsrecht en personeelsstatuut op en deelt deze kennis binnen het team.
  • Je organiseert samen met collega's personeelsactiviteiten (personeelsfeest, uitstap, complimentenmaand,..)
  • Je voert individuele gesprekken met medewerkers met verhoogde aandacht op het vlak van welzijn (motivatie, werkhervatting, algemeen welbevinden,...). Je organiseert de medische onderzoeken en stemt af over individuele dossiers met Idewe. Je verwerkt dossiers arbeidsongevallen en begeleidt medewerkers hierin. Je verzorgt de aansluitingen en het beheer van de hospitalisatieverzekering.
  • Je draagt bij aan de voortdurende verbetering van het team en dus onze HR-dienstverlening voor onze interne klanten.

Functieprofiel

Je hebt een recente ervaring in payroll zodat je snel inzetbaar bent. Jouw kennis van het sociaal recht en arbeidsrecht is up-to-date. Kennis van de regelgeving specifiek van toepassing voor een lokaal bestuur is een pluspunt (rechtspositiebesluit, decreet lokaal bestuur). Je hebt ervaring met individuele begeleidingsgesprekken en beschikt over coachingvaardigheden. Je werkt stipt, discreet, grondig en nauwkeurig. Je bent nieuwsgierig, kritisch, en staat open voor verandering zodat jij en onze organisatie elke dag een beetje beter worden. Net zoals je HR-collega’s, hou je van professionaliteit en een vleugje humor.

Aanbod

  • een voltijds (38u) vast contract
  • degelijke verloning (C1-3)
  • mogelijkheid van jobinvulling met eigen accenten
  • ruime opleidingsmogelijkheden, waaronder al zeker coaching on-the-job en een 6-daagse opleiding sociaal recht
  • ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën, daar staan we altijd voor open. Meer nog, we verwachten dit!
  • afwisseling tussen dagelijkse werking en projectwerking
  • een hecht team van ambitieuze medewerkers in een waardengedreven organisatie
  • maaltijdcheques van 8 euro, een voordelige hospitalisatieverzekering, zeer aantrekkelijke pensioenregeling, fietsvergoeding, terugbetaling abonnement openbaar vervoer
  • mogelijkheid tot thuiswerk, interessante werkuren en ruime verlofregeling voor een goede work-life balance
  • het vooruitzicht om in 2026 te verhuizen naar een nieuwe kantoorruimte.

Selectieprocedure

16/09: deadline om te solliciteren

18/09: cv-screening en uitnodiging vragenlijst

22/09: deadline online competentievragenlijst

04/10: sollicitatiegesprek

Vergeet niet om je cv, motivatiebrief, een kopie van je diploma en een recent uittreksel uit het strafregister (max. 3 maanden oud) op te laden bij je sollicitatie.

Locatie

Olen

Publicatiedatum

26.08.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close