google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Juridisch consulent

Je begeleidt en coördineert het gehele proces van de beleids- en beheerscyclus: van budgetopmaak, budgetuitvoering tot budgetrapportering.

Toelichting

We zoeken voor het Departement Ontwikkeling en EducatieAPB Provinciaal Onderwijs Antwerpen in Antwerpen, een juridisch consulent.

Organisatie

Provinciaal Onderwijs Antwerpen (APB POA) staat voor betaalbaar kwaliteitsonderwijs dat ieder de kans geeft om een diploma of kwalificaties te behalen op basis van talenten en is het schoolbestuur van de provinciale onderwijsinstellingen. Dit omvat vijf secundaire scholen, twee Centra voor Leren en Werken en een Centrum voor Volwassenenonderwijs. Je vindt ons in Antwerpen, Mechelen, Boom, Stabroek, Hoboken en Kapellen. De stafdienst is hier een onderdeel van en ondersteunt enerzijds onderwijsinstellingen en legt anderzijds beleidsaccenten in nauw overleg met het kabinet.

Functieinhoud

Wat je voornamelijk als juridisch consulent zal doen:

  • Je zorgt voor het opstellen en up-to-date houden van reglementaire teksten en overeenkomsten (rechtspositieregeling, schoolreglement, stagecontracten, verhuurovereenkomsten, …).
  • Je maakt de vertaalslag van juridische documenten naar vlot leesbare teksten aangepast aan de doelgroep.
  • Je bereidt de werkzaamheden van de beroepscommissies inzake tuchtmaatregelen en evaluatiebeslissingen (leerlingen/cursisten) voor en zorgt voor de opvolging ervan.
  • Je geeft specifiek juridisch advies aan de onderwijsinstellingen over maatregelen bij schending van leefregels en tuchtmaatregelen (leerlingen/cursisten).
  • Je ondersteunt de tuchtoverheid en/of tuchtonderzoeker bij ontslag- en tuchtprocedures (personeel).
  • Je zorgt voor de opvolging van verzekeringsdossiers en geeft specifiek juridisch advies ter zake.
  • Je volgt de administratie van de arbeidsongevallen mee op.
  • Je bent verantwoordelijk voor het contractenbeheer.
  • Je verleent algemeen juridisch advies aan de stafdienst en de provinciale onderwijsinstellingen.
  • Je volgt juridische dossiers op en voert administratieve taken uit met een juridisch aspect.

Functieprofiel

Nog steeds geïnteresseerd?

Geweldig! Beantwoord je dan ook aan deze criteria?

  • Je beschikt over minstens 2 jaar relevante beroepservaring, tenzij je beschikt over minimum een bachelorsdiploma of een diploma daarmee gelijkgesteld. Indien je geen bachelorsdiploma of een diploma daarmee gelijkgesteld hebt, nodigen we jou uit voor een capaciteitsproef (redeneerproeven) op bachelorsniveau. Als je hiervoor slaagt, kan je verder solliciteren.
  • Je ziet de essentie van een probleem, verzamelt informatie over de achtergronden en oorzaken en werkt oplossingen uit.
  • Je structureert je boodschap en bent in staat om juridische kwesties voor niet-juristen op verstaanbare wijze uit te leggen.
  • Je blijft flexibel én doelgericht functioneren in situaties die bijzonder onderhevig zijn aan veranderingen.
  • Je stimuleert de samenwerking binnen de eigen entiteit en komt met ideeën om het gezamenlijk resultaat te verbeteren.
  • Je bent klantgericht waarbij je actief de noden onderzoekt van klanten om de dienstverlening naar klanten te optimaliseren.
  • Je plant en organiseert op zelfstandige wijze grote en moeilijke taken, opdrachten, oplossingen op korte termijn die onderhevig zijn aan onvoorziene omstandigheden en die eventueel concrete repercussies hebben voor anderen.

Dit vragen wij nog van jou:

  • Je hebt een grondige kennis van het recht (in het bijzonder: onderwijsrecht, burgerlijk aansprakelijkheidsrecht, verzekeringsrecht, contractenrecht, wetgeving op de overheidsopdrachten, tuchtrecht, …) of je bent in staat om je snel in deze rechtstakken in te werken.
  • Je hebt kennis van wetgevingstechniek.
  • Je blijft op de hoogte van juridische ontwikkelingen.
  • Ervaring in een juridische werkomgeving is een pluspunt.

Werk je al bij de provincie Antwerpen of een ander openbaar bestuur? Bekijk dan of je voldoet aan de voorwaarden voor bevordering, interne mobiliteit of externe mobiliteit. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met de consulent werving & selectie.

Aanbod

Dan zal dit je zeker overtuigen…

Wij bieden jou een voltijdse contractuele functie van onbepaalde duur aan waarbij je start in salarisschaal B1: het bruto maandsalaris ligt tussen € 2.999,68 - € 4.048,70.

Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.

Met extralegale voordelen:

  • Maaltijdcheques van €8
  • Gratis hospitalisatieverzekering en de mogelijkheid voor je gezinsleden om hierop aan te sluiten
  • Tweede pensioenpijler
  • Aanvullende ziekteverzekering
  • Vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • 36 jaarlijkse vakantiedagen
  • Fietsvergoeding of een abonnement openbaar vervoer
  • Gebruik van dienstwagens en -fietsen voor dienstverplaatsingen
  • Personeelsvereniging die kortingen aanbiedt op tal van evenementen, cultuurprogramma's, pretparken, …
  • Afwisselend opleidingsaanbod
  • Laptop + GSM
  • Glijdende werkuren
  • Flexibele mogelijkheden voor telewerken
  • Mogelijkheid tot fietsleasing

Selectieprocedure

Ben jij de juridisch consulent die wij voor het APB Provinciaal Onderwijs zoeken? We komen er samen achter door volgende stappen:

Stap 1: Ja, ik wil!
Na het lezen van onze vacature ben jij ervan overtuigd dat deze job écht iets voor jou is. Je stuurt ons dan ook je cv en motivatiebrief ten laatste op 1 september 2024 via de solliciteerknop hieronder.

Stap 2: Cv-screening
Wij screenen alle binnengekomen cv’s en motivatiebrieven op basis van persoonlijke motivatie, relevante ervaring en relevante studies.  We selecteren maximum 10 kandidaten die doorgaan naar de volgende ronde. 

Stap 3: Check je mail!
Indien je bij de overgebleven kandidaten bent, krijg je van ons een mailtje waarbij we jou uitnodigen voor een opdracht en competentiegericht interview dat plaatsvindt op 20 september 2024 in het provinciehuis.

Stap 4: Opdracht gevolgd door competentiegericht interview
Je krijgt een opdracht, toegespitst op de vereiste competenties en eventueel vergezeld van een infopakket. Daarna kom je de opdracht toelichten aan de selectiejury en volgt er een interview waarbij we samen op zoek gaan naar een match met betrekking tot het profiel en de taakomschrijving van de functie.

Stap 5: Het is een match!
Op het einde van de dag rangschikt de selectiejury alle kandidaten en kiest de laureaat. De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve gedurende 3 jaar. 

Stap 6: Feedback
We brengen iedereen telefonisch op de hoogte van het resultaat. 

Houd 20 september 2024 alvast vrij in je agenda. 

Meer informatie over deze onderdelen vind je op deze webpagina.

Praktisch

  • We bieden je een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur aan.
  • Je zal werken in het mooie provinciehuis op volgend adres: Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen (zeer vlot bereikbaar met het openbaar vervoer).
  • Heb je nog vragen over de inhoud van deze functie? Die kan je stellen aan Benny Janssens, teamverantwoordelijke APB POA, tel. 03 240 55 10 of e-mail benny.janssens@provincieantwerpen.be.
  • Is er nog iets onduidelijk over de selectieprocedure, de verloning of de extralegale voordelen? Dan helpen Cindy Caluwaert (tel. 03 240 54 12 of e-mail cindy.caluwaert@provincieantwerpen.be) en Sarah Coppens (tel. 03 240 58 46 of e-mail sarah.coppens@provincieantwerpen.be), consulenten werving & selectie je graag verder.
Contactpersoon:

Recruiter picture

Cindy Caluwaert - 03 240 54 12

Locatie

Antwerpen

Publicatiedatum

09.08.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close