google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Manager bedrijfsvastgoed

Toelichting

Als manager bedrijfsvastgoed voer je binnen het team Economie projecten en dienstverlening uit rond ruimte voor ondernemen in het SOLVA-werkingsgebied, meer specifiek:

· Beheer en verkoop van bedrijventerreinen en patrimonium van SOLVA.

· Dienstverlening aan lokale besturen inzake ruimte voor ondernemen.

· Locatiebegeleiding van ondernemingen.

Organisatie

SOLVA is het intergemeentelijk samenwerkingsverband voor streekontwikkeling van 21 steden en gemeenten in de Vlaamse Ardennen en de Denderregio.

Samen met deze lokale besturen werken we aan de beste omgeving om in te wonen, te werken en te leven. Want vandaag staan wij op vele terreinen voor een groeiend aantal uitdagingen. Op het gebied van ruimtelijke ordening, socio-economische ontwikkeling, klimaat en energie, preventie, archeologie, handhaving, mobiliteit, wonen, werkgelegenheid… .

Als de betrouwbare partner bieden we hen expertise, ondersteuning en oplossingen om deze uitdagingen aan te pakken. We combineren onze expertise om diensten op te zetten, om kennis te delen en elkaar te inspireren. De kracht van SOLVA maakt de gemeenten sterker.

Wil jij ook een directe en positieve impact hebben op de welvaarten het welzijn van onze steden en gemeenten? Kan jouw expertise een verschil maken? Zoek dan niet verder! Solliciteer nu en bouw samen met ons aan een duurzame toekomst!

SOLVA, dat is een enthousiast, gepassioneerd team van meer dan 90 medewerkers. Ze zijn elk een expert in hun vakgebied. Je komt terecht in een stimulerende omgeving waar professionaliteit en collegialiteit samenkomen. Bij SOLVA vormen onze medewerkers het hart van onze organisatie. Zij zijn ons grootste kapitaal. SOLVA biedt jou daarom ook alle ruimte om te groeien en jezelf te ontwikkelen, zowel professioneel als persoonlijk.

Hieronder vind je meer informatie over de functie en de competenties die we van jou verwachten. Ontdek of jouw profiel datgene is wat we zoeken. Ook vind je er een duidelijk overzicht van de selectieprocedure en de voorwaarden verbonden aan de functie.

Meer info over SOLVA vind je ook terug op www.so-lva.be. ; Heb je nog vragen aarzel dan niet om ons te contacteren. Intussen kijken we vol belangstelling uit naar jouw sollicitatie.

Functieinhoud

Een greep uit je takenpakket:

  • PARKMANAGEMENT VAN BEDRIJVENTERREINEN:
    • Collectief beheer van de (openbare ruimte op) bedrijventerreinen.
    • Stimuleren van samenwerking tussen bedrijven.
    • Communicatie met bedrijven en lokale overheden.
    • Marketing naar potentiële klanten.
  • BEHEER VAN HET PATRIMONIUM VAN SOLVA (gronden en gebouwen):
    • Beheer van gronden en gebouwen van SOLVA.
    • Onderhandelingen en voorbereiding dossiers voor verkoop en verhuur.
    • Beheer van het infoloket voor kandidaat-kopers.
    • Opvolgen van de verkoopsvoorwaarden.
    • Beheer van de databanken en gegevensverwerking rond voormelde aspecten.
  • LEEGSTANDSBEHEER:
    • Herbestemming van (problematische) leegstaande panden en proactief benaderen van eigenaars, tijdelijke invullingen faciliteren etc.
    • Inspiratie- en kennisuitwisseling organiseren om gemeenten te inspireren en verrijken.
  • BOVENLOKALE SAMENWERKING FACILITEREN
    • Bijdragen aan het bovenlokaal uitgiftebeleid voor betere verdeling beschikbare bedrijfsruimte.
    • Digitaal beheer van informatie over economische ruimte op bedrijventerreinen in de regio.
    • Netwerken en samenwerken met bedrijfswereld en gemeenten.
  • AANSPREEKPUNT VOOR ONDERNEMERS
    • Ruimtezoekende ondernemingen adviseren en
    • Ervoor zorgen dat bedrijven naar de meest geschikte locatie worden geleid.

Functieprofiel

Jouw profiel:

  • Je bent houder van een bachelordiploma.
  • Kennis van de bedrijfswereld en bedrijfsvastgoed (in de SOLVA-regio) is een pluspunt.
  • Je bent klantvriendelijk, communicatief, flexibel, maatschappelijk geëngageerd en ontwikkelingsgericht.
  • Je werkt vlot samen en laat groepsobjectieven primeren boven persoonlijk belang.
  • Bij het uitvoeren van je taken leg je de lat kwalitatief voldoende hoog.

lle medewerkers van SOLVA beschikken over volgende twee kerncompetenties:

  • Samenwerken: uit je gedrag blijkt dat je de groepsobjectieven laat primeren boven het persoonlijke belang. Je werkt vlot samen, deelt ideeën, legt conflicten bij en creëert mee een gepast groepsgevoel.
  • Betrokken zijn en kwalitatief handelen: je stelt je borg voor het behalen van de doelstellingen van je eigen functie. Bij het uitvoeren van je taken leg je de lat kwalitatief voldoende hoog. Je voelt je hiervoor persoonlijk verantwoordelijk. Je laat organisatiebelangen primeren op persoonlijke belangen.

Functiespecifieke competenties

  • Positief beïnvloeden: dankzij je onderhandelingsvaardigheden en de manier waarop je omgaat met mensen oefen je een positieve invloed uit op anderen en laat hen zo de gepaste beslissingen nemen.
  • Overtuigen: je kan mensen aanspreken op basis van inhoudelijke argumenten en persoonlijke uitstraling. Je onderbouwt standpunten met rationele argumenten, bent bereid om eigen ideeën ter discussie te stellen en kan je standpunten laten aanvaarden door anderen, met oog en begrip voor tegenargumenten en weerstanden.
  • Creatief denken: je kan het bestaande en vertrouwde overstijgen via het aanbrengen van originele ideeën.
  • Project- en procesmanagement: je structureert complexe opdrachten, rekening houdende met deadlines, doelstellingen en milestones. Je volgt projectmedewerkers op een gestructureerde en planmatige wijze op en stuurt bij waar nodig. Je communiceert op regelmatige wijze de voortgang naar de opdrachtgever.
  • Organisatiesensitiviteit: je bent je bewust van de gevolgen en de invloed van je eigen activiteiten en beslissingen op andere onderdelen en mensen van de organisatie.
  • Eindverantwoordelijkheid opnemen: je stelt jezelf aansprakelijk voor correct geleverde prestaties binnen het gebied waarvoor je verantwoordelijk bent en dit tegenover alle niveaus van de organisatie.

Aanbod

Het salaris bij een openbare organisatie ligt op voorhand vast. Er zijn barema’s van toepassing.

Je brutosalaris, in een voltijdse functie – geïndexeerd, bedraagt tussen de € 3.890,88 en € 6.100,23 bruto per maand.

Naast dit loon zijn er ook nog enkele extralegale voordelen zoals een groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijd- en ecocheques, een cafetariaplan met onder andere de mogelijkheid om een bedrijfsfiets te leasen en andere gangbare sociale voorzieningen

Daarnaast kom je in een organisatie terecht die niet enkel streeft naar een kwalitatieve, hoge output maar die ook oprecht de grootste aandacht besteedt aan haar medewerkers en hun welzijn.

Bekijk: Werken bij SOLVA.pdf

Selectieprocedure

Hoe solliciteren?

Voor deze procedure werkt Solva samen met Search & Selection. Reageren kan via deze link: https://www.searchselection.com/nl/jobs/11644. Kies daar voor de knop ‘ik ben geïnteresseerd’ en voeg je motivatiebrief, cv en diploma samen toe uiterlijk op 13 mei 2025.

Enkel indien deze documenten ‘gunstig’ worden beoordeeld, zal je uitgenodigd worden voor de verdere selectieprocedure.

Selectiestappen

  • Eliminerende verkennende gesprekken: 20/05/2025 of 21/05/2025 (online)
  • Thuisopdracht als onderdeel van het mondeling gedeelte
    • Voorbereiding thuisopdracht: 22/05/2025 t.e.m. 1/06/2025 om 23u59.
    • Mondeling gedeelte met toelichting thuisopdracht: 3/06/2025 te Sint-Lievens-Houtem
    • Kandidaten krijgen samen met de thuisopdracht nog een persoonlijkheidstest toegestuurd.

Voor elke selectiestap dient een kandidaat 50% van de te punten te behalen om toegelaten te worden tot het volgende onderdeel. Om voor de ganse procedure te slagen dient de kandidaat voor het geheel van het selectieprogramma 60% van de punten te behalen. De selecties zijn vergelijkend. Dit betekent dat er een rangorde wordt opgemaakt op basis van de totaalscore op de selectiestappen.

Er wordt een werfreserve van drie jaar aangelegd. Dit betekent dat, indien de SOLVA de functie binnen deze termijn om één of andere reden opnieuw open verklaart, deze kan putten uit de kandidaten die opgenomen zijn in de wervingsreserve.

Nog vragen?

Voor meer specifieke informatie over de procedure en job-inhoud kan je contact opnemen met Torben Callens, senior HR-consultant via t.callens@searchselection.com of 09 243 40 80.

Locatie

Sint-Lievens-Houtem

Publicatiedatum

23.04.2025

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close