google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Sanctionerend ambtenaar GAS

Wat doet het team handhaving - GAS?

Het team behandelt de dossiers waarmee gemeentelijke administratieve sancties worden opgelegd aan inwoners van de deelnemende gemeenten die een overtreding hebben begaan op het politiereglement. Het GAS team helpt zo mee aan het bestrijden van overlast en kleine criminaliteit en ondersteunt de deelnemende gemeenten in hun overlastbeleid.

Je bent verantwoordelijk voor het beoordelen van de GAS dossiers van 26 gemeenten van het werkingsgebied van IGEAN en dit voor alle GAS-categorieën: overlast, stilstaan en parkeren en kleine snelheidsovertredingen. Je legt o.a. boetes op, bereidt GAS-beslissingen voor, behandelt verweerschriften en organiseert hoorzittingen. Je verzorgt eveneens de bijhorende administratie en verleent juridische ondersteuning aan gemeenten en politiezones.

    Toelichting

    Om het team handhaving in Wommelgem te versterken is IGEAN op zoek naar een sanctionerend ambtenaar GAS (deeltijds – max. 4/5de).

    Organisatie

    IGEAN, een aantrekkelijke werkgever: boeiend, verrassend veelzijdig en met een hart voor mens & maatschappij.

    Samen, respectvol, deskundig en in vertrouwen werken is wat ons verbindt. En ook voor jou is hier plaats.

    “Ons motto: wat we samen doen, doen we beter en dit al meer dan 50 jaar!”

    Klopt: wij zijn een intergemeentelijke organisatie. Met onze passie, ambitie en toewijding maken wij met onze diensten een belangrijk/groot verschil voor de 30 aangesloten gemeenten rond Antwerpen voor hun afval, milieu-, klimaat- en woonbeleid, arbeidsveiligheid en streekontwikkeling. Dit betekent ook dat wij met onze 350-tal collega’s op heel diverse domeinen werken én altijd op zoek zijn naar nieuw talent.

    Wist je trouwens dat wij vanuit 29 locaties werken? Van Essen tot Boom, van Malle tot Zwijndrecht. Want we hebben een hoofdkantoor in Wommelgem vlakbij de E313, 2 overslag- en verwerkingseenheden voor gft en groenafval in Brecht en Edegem, een ophaaldienst in Brasschaat en Edegem en 24 recyclageparken. Dat wordt dus werken in je buurt, voor je buurt.

    Zin in? Check hieronder dus zeker onze vacatures!

    Functieinhoud

    Hier je talent ontplooien – dat doe je als volgt …

    • Je bent verantwoordelijk voor de correcte, accurate en tijdige procedurele verwerking van de GAS dossiers. Je houdt hierbij rekening met het beleid van elke deelnemende gemeente.
    • Je stuurt de andere medewerkers van het team functioneel aan en begeleidt hen in de administratieve en andere taken van het team.
    • Je volgt de wetgeving op. Je bent steeds op de hoogte van wijzigingen die een impact kunnen hebben op de bevoegdheden van de sanctionerend ambtenaar en de procedures van de GAS dossiers. Je informeert de lokale besturen over relevante wijzigingen.
    • Je ondersteunt de aangesloten gemeenten bij het actualiseren van hun politieverordeningen en -reglementen en zoekt mee naar creatieve oplossingen voor huidige of toekomstige overlastproblemen.
    • Je bereidt beroepsdossiers voor en gaat naar de politierechtbank om de belangen van IGEAN én van de lokale besturen te verdedigen.
    • Je bereidt de periodieke evaluatieverslagen voor en evalueert de effecten van het gevoerde beleid.
    • Je bereidt de eindafrekening voor.
    • Je neemt actief deel aan vergaderingen en overlegmomenten met o.a. de lokale besturen, politie, VVSG, ….
    • Je waakt over de kwaliteit van de dienstverlening en neemt acties om deze te verbeteren. Het gaat hierbij zowel om het werkingsproces (software) als om de modeldocumenten.
    • Je ondersteunt de gemeentelijke vaststellers bij het uitvoeren van hun taak en verzorgt opleidingen.
    • Je staat mee in voor het beantwoorden van mails en telefonische vragen.

    Functieprofiel

    Voorwaarden

    • Je bent houder van een masterdiploma bij voorkeur in de rechten of een bachelor diploma (vb. in de rechtspraktijk) met een aantal jaren relevante ervaring.
    • Met een universitair diploma van de 2de cyclus of een gelijkgesteld diploma kom je eveneens in aanmerking als je de verplichte opleidingsmodules van artikel 3 van het KB van 21.12.2013 gevolgd hebt.
    • Je hebt een blanco strafregister.
    • Het attest van sanctionerend ambtenaar behalen binnen het jaar na de indiensttreding.


    Tenslotte sta je al sterk in je schoenen – dit breng je mee …

    • Je werkt vlot met de computer en hebt een grondige kennis van MS Office (Outlook, Word, Excel en PowerPoint).
    • Je werkt nauwkeurig en hebt oog voor deadlines.
    • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden
    • Je staat open voor het volgen van opleidingen

    Aanbod

    Voor wat hoort wat, dus IGEAN biedt …

    • Een contract van onbepaalde duur in een bedrijf met aandacht voor milieu en veiligheid.
    • De stabiliteit van de semi-openbare sector.
    • Een fijne werkplek vol respect en appreciatie.
    • Samen streven we naar werk & privé in optimale balans.
    • Een aantrekkelijke werkgever die je volop stimuleert in je persoonlijke groei en opleiding.
    • Een mooi salaris met tal van extra voordelen. (maaltijdcheques, verzekeringspakket, extralegale vakantiedagen,…)
    • De mogelijkheid om mee te stappen in onze fietslease.
    • En tot slot: werken in je buurt, voor je buurt – da’s pas duurzaam!

    Selectieprocedure

    De selectieprocedure …

    • Screening o.b.v. CV en motivatiebrief
      Nadat de deadline is verstreken om te solliciteren, screenen we je CV en motivatiebrief.
    • Kennismakend gesprek met personeelsdienst via Teams
      Na een positieve beoordeling, nodigt de personeelsdienst je uit voor een 1ste kennismakend gesprek via Teams.
    • Schriftelijke thuisopdracht en gesprek op kantoor
      Na een positief eerste verkennend gesprek volgt een schriftelijke thuisopdracht. We peilen naar je inhoudelijke, vakspecifieke kennis en vaardigheden voor deze functie. We plannen ook een 2de gesprek in met de teamleider en de directeur om je opdracht toe te lichten en kennis te maken.
    • Loonvoorstel en assessment
      Als laatste volgt het loonvoorstel dat ook via Teams zal plaatsvinden. Bij akkoord op het voorstel wordt er een assessment ingepland bij een extern bureau.

    Locatie

    Wommelgem

    Publicatiedatum

    08.11.2024

    Contactpersoon

    Mensenwerken

    Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
    Close