google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Projectleider fietsdata

Mag het iets langer?

Als projectleider fietsdata neem je een sterk coördinerende pioniersrol op je in de Vlaamse provincies en ben je het gezicht van de interprovinciale Fietsbarometer. Je vertegenwoordigt de vijf provincies in een constant veranderend fietslandschap, houdt overzicht over belangrijke datastromen, en zorgt ervoor dat alle betrokkenen zich gehoord voelen. Je brengt partijen samen en zorgt dat best practices, inzichten en leerervaringen geïntegreerd worden in het gezamenlijke fietsdatabeleid.

Je maakt deel uit van ons team fietsbeleid binnen de Dienst Mobiliteit en werkt nauw samen met zowel je GIS- als mobiliteitscollega’s bij de andere Vlaamse provincies.

Toelichting

We zoeken voor het Departement Ruimte, Erfgoed en Mobiliteit – Dienst Mobiliteit in Antwerpen, een projectleider fietsdata voor de coördinatie van het interprovinciaal project fietsdata.

Organisatie

Over ons

Bij provincie Antwerpen weten we dat diversiteit synoniem staat voor rijkheid. We houden daarbij in het achterhoofd: hoe diverser ons team, hoe rijker onze werking. Vanaf dag één staan jouw talenten en competenties voor ons centraal.

Daarom krijgt talent bij ons alle ruimte. Letterlijk en figuurlijk: van 2.867 km² grondgebied tot onmetelijk veel kansen. Omdat het leven van onze inwoners niet stopt aan de grenzen van steden en gemeenten, zorgen we voor oplossingen die de gemeentegrenzen overstijgen. Dit doen we in heel wat beleidsdomeinen: vrije tijd, ruimte, mobiliteit, economie, landbouw, leefmilieu, waterbeleid, onderwijs, ... Je komt de provincie dan ook vaker tegen dan je denkt. Tijdens een dagje uit in haar parken of domeinen, in één van onze provinciale scholen, fietsend of wandelend langs het routenetwerk of de onbevaarbare waterlopen, op weg naar het werk via onze fietsostrades ...

Meer dan 1700 medewerkers zorgen ervoor dat de provincie Antwerpen een fijne plek is om te werken en te leven. Laboranten, stielmannen, administratief medewerkers, architecten, ingenieurs, poetsvrouwen, consulenten, projectmanagers, … De kans is groot dat er een job is die bij jou past.

Functieinhoud

Super! Je kerntaak is het coördineren en uitbouwen van de interprovinciale samenwerking rond fietsdata binnen de 5 Vlaamse provincies.

Maar wat houdt dit concreet in?

  • Coördinatie en vertegenwoordiging: Je bent de spil in de samenwerking tussen de provincies, je organiseert structureel overleg met de stuur -en werkgroep en zorgt voor terugkoppeling naar de verschillende partijen om afstemming te waarborgen. Je wordt hét aanspreekpunt voor fietsdata voor de vijf Vlaamse provincies
  • Beheer en uitbouw: Je beheert bestaande interprovinciale fietsdataproducten zoals de interprovinciale website Fietsbarometer.be en Fietsflow, draagt zorg voor continue opvolging, en ziet nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden binnen het fietsdataplan.
  • Expertise opbouw & netwerken: Je bouwt de nodige expertise rond GIS en fietsdata uit en bouwt je netwerk uit. Je faciliteert de samenwerking en uitwisseling van GIS-data met externe partners.
  • Kennisdeling: Je verzamelt en deelt lessen uit eerdere ervaringen, bevordert een cultuur van ‘best practices’ en werkt mee aan de bewustwording over het belang van fietsdata.
  • Vernieuwing stimuleren: Je houdt nieuwe ontwikkelingen en samenwerkingsmogelijkheden scherp in de gaten en beoordeelt continu hoe deze passen binnen de interprovinciale visie en het strategische fietsdataplan. Je zoekt naar gemeenschappelijke uitdagingen en volgt de nieuwste evoluties en technologieën op het vlak van fietsdata op de voet.

Functieprofiel

Geweldig! Beantwoord je dan ook aan deze criteria?

Je beschikt over een masterdiploma of een diploma daarmee gelijkgesteld. Indien je niet aan deze diplomavereiste voldoet dan beschik je over minstens 1 jaar relevante werkervaring alsook dien je te slagen voor een online capaciteitstest (verbale, numerieke en abstracte redeneerproef).

De volgende gedragscompetenties zijn voor jou je talenten:

  • Met jouw verbindend vermogen stimuleer je samenwerking met partners en collega’s. Je betrekt anderen actief bij beslissingen die hen raken en werkt vanuit een open dialoog. Daarbij ben je motiverend en diplomatisch in je contacten.
  • Je beschikt over sterke overtuigingskracht en past overtuigingsstrategieën toe om draagvlak te creëren en iedereen op één lijn te krijgen. Je overtuigt collega’s van het belang van data- en informatiebeheer en moedigt hen aan dit actief toe te passen.
  • Je hebt een scherp oordeelsvermogen en weet uiteenlopende meningen te synthetiseren tot een heldere conclusie, waarbij je de neuzen in dezelfde richting brengt.
  • Je neemt initiatief en brengt zaken in beweging. Daarnaast vertaal je de bestaande visie naar concrete, operationele acties die aansluiten op de strategische doelen.
  • Jouw goede plan- en organisatievaardigheden zorgen ervoor dat de aan jou toegewezen projecten en activiteiten steeds optimaal worden opgezet en opgevolgd.
  • Je formuleert uitdagende (maar haalbare) doelstellingen en zet jezelf ten volle in om samen met anderen deze doelen te bereiken.
  • Je volgt de voortgang van je eigen werk en dat van anderen op.
  • Je houdt ervan om problemen te analyseren. Door verbanden te leggen, zie jij oorzaken en weet je de nodige informatie te bundelen voor een oplossing.

Hebben de volgende kenniscompetenties voor jou geen geheimen meer?

  • Je hebt een goede kennis van informaticatoepassingen (Office-pakket en Internet toepassingen).
  • Je hebt affiniteit met mobiliteit en IT-toepassingen
  • Kennis van en ervaring met databanken en GIS is een troef.
  • Kennis van andere grafische programma’s (Illustrator, Photoshop, …) is een pluspunt.
  • Kennis van overheidsopdrachten is een meerwaarde.

Werk je reeds bij de provincie Antwerpen of een ander openbaar bestuur? Bekijk dan of je voldoet aan de voorwaarden voor bevordering, interne mobiliteit of externe mobiliteit. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met Annelise Van der Perre, consulent werving en selectie.

Aanbod

Wij bieden jou een geïndexeerd loon waarbij je start in salarisschaal A1a: het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.788,61 en € 5.895,32.

Bij je aanwerving gaan we na hoeveel jaar ervaring je in eerdere functies hebt opgebouwd. Die ervaring wordt meegenomen in de berekening van je brutosalaris. Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.

Met extralegale voordelen:

  • Maaltijdcheques van 8 euro/dag
  • Gratis hospitalisatieverzekering met de mogelijkheid voor je gezinsleden om hierop aan te sluiten aan voordelige voorwaarden
  • Aanvullende ziekteverzekering
  • Tweede pensioenpijler (extra legaal pensioen)
  • Vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • 36 jaarlijkse vakantiedagen
  • Glijdende werkuren
  • Thuiswerken
  • Afwisselend opleidingsaanbod
  • Laptop
  • Fietsvergoeding of een abonnement openbaar vervoer
  • Mogelijkheid tot fietsleasing
  • Gebruik van dienstwagens -en fietsen voor dienstverplaatsingen
  • Personeelsvereniging die kortingen aanbiedt op tal van evenementen, cultuurprogramma's, pretparken,…
  • Sporten in en rond het provinciehuis (o.a. fitness, zwemmen, yoga, …)

Selectieprocedure

Ben jij de nieuwe collega die wij zoeken? We komen er samen achter door volgende stappen:

  • Solliciteer ten laatste 11 november 2024. Overtuig ons met een krachtige motivatiebrief en CV waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
  • Cv-screening, waar op basis van relevante ervaring, affiniteit met het functieprofiel en motivatie maximaal 10 kandidaten naar het volgende selectieonderdeel doorgaan.
  • Eventueel digitale capaciteitsproef
  • Opdracht ter plaatse en competentiegericht interview: 18 november 2024 in het provinciehuis (Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen).

Houd deze data alvast vrij in je agenda.

Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.

Praktisch

  • We bieden je een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur
  • NOOT: deze functie is gekoppeld aan projectfinanciering, er zijn projectgelden voorzien voor een periode van 4 jaar. Een verlenging van de samenwerking is steeds afhankelijk van een verlenging van het interprovinciaal samenwerkingsverband.
  • Je zal werken in het provinciehuis (Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen). Vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Voor meer info over de inhoud van de functie kan je terecht bij Thomas Verlinden, Teamverantwoordelijke team fietsbeleid. (tel. 03 240 66 11 of e-mail thomas.verlinden@provincieantwerpen.be).
  • Voor meer info over de selectieprocedure, de verloning en de extralegale voordelen kan je terecht bij Annelise Van der Perre, consulent werving en selectie (tel. 03 240 69 91 of e-mail annelise.vanderperre@provincieantwerpen.be).

Contactpersoon:
Recruiter picture
Annelise Van der Perre
Consulent werving en selectie
03 240 69 91

Locatie

Antwerpen

Publicatiedatum

04.11.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close