google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Diensthoofd Openbaar Domein

Lokaal Bestuur Blankenberge is op zoek naar een diensthoofd (niveau A1a-A3a) voor de dienst Openbaar Domein voor een voltijdse tewerkstelling met een contract van onbepaalde duur. Er wordt ook een wervingsreserve aangelegd voor de duur van 2 jaar (mogelijks verlengbaar).

Toelichting

Functieinhoud

Als diensthoofd Openbaar Domein zal jij de dienst coördineren die zich dagelijks ontfermt over de werken, de openbare verlichting, de riolering, het bekkenbeheer en het afvalbeheer. Je geeft hierbij directe leiding aan een 5-tal werknemers, maar je zal ook aannemers en andere actoren in je werkdomein moeten aansturen. Jij bent diegene die de visie zal uitstippelen voor het openbaar domein in Blankenberge en beleidsmatig zal werken. Maar evengoed zal je de grotere en complexere projecten binnen je vakgebied coördineren.

Een greep uit jouw takenpakket:

  • Je leidt en coacht de dienst Openbaar Domein en je zorgt voor een kwaliteitsvolle taakaansturing van je medewerkers. Daarbij zet je de taakplanning, opvolging en jobcoaching centraal. Je voert functioneringsgesprekken, je geeft feedback waar nodig, je zorgt voor de nodige vorming van je medewerkers en je motiveert hen om de doelstellingen op een kwaliteitsvolle manier te behalen. Je waakt ook over een goeie werksfeer en collegialiteit binnen je team en je hebt oog voor het algemeen welzijn van je medewerkers. Onveilige werksituaties pak je aan.
  • Je staat onder meer in voor de algemene organisatie van de dienst, je bepaalt de prioriteiten, taakverdeling en deadlines, je werkt de processen en procedures binnen je dienst uit en je stuurt bij waar nodig. Je bouwt hierbij je netwerk uit (zowel intern al extern), je verzorgt de interne communicatie, je volgt de relevante interne en externe regelgeving op voor je dienst en je neemt de ambtelijke eindverantwoordelijkheid op voor alle beslissingen en adviezen binnen de dienst Openbaar Domein.
  • Je voert de strategische en operationele beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties uit binnen de budgettair voorziene ruime, je volgt dit op en je evalueert dit. Dit betekent onder meer dat je de visie en het beleid voor je dienst ontwikkelt, zorgt voor een realistische financiële vertaling van de beleidsdoelstellingen, waakt over een accuraat budgetbeheer en -controle, subsidiedossiers en overheidsopdrachten uitwerkt en de nodige technische en juridische ondersteuning aan je medewerkers biedt bij de opmaak van de dossiers in het kader van overheidsopdrachten. Jij bent dan ook diegene die de financiële eindverantwoordelijkheid draagt voor je dienst. Je zal ook de nieuwe tendensen en ontwikkelingen in het werkveld opvolgen en de beleidsadviezen formuleren hiervoor.

Functieprofiel

Wie ben je?

  • Planmatig, georganiseerd werken: het zit in je DNA. Je bepaalt daarbij moeiteloos de prioriteiten van je dienst, je delegeert en je coördineert.
  • Jij bent iemand die belang hecht aan goeie werkrelaties. Je bouwt ook vlot je netwerk uit en je kent de actoren en intervenanten op het openbaar domein. Je moet dan ook rekening houden met heel wat partijen, maar dat vind jij net een mooie uitdaging.
  • Je bent communicatief sterk en je hebt goeie leidinggevende vaardigheden, zowel naar je team als naar derden toe. Je enthousiasme en motivatie werken aanstekelijk, maar als het nodig is, ben jij ook kordaat en doortastend.
  • Je hebt een brede kennis: je kent de regelgeving voor het openbaar domein, maar evengoed weet je hoe je een bestek of prijsvraag aanpakt. En ook met de wetgeving voor Welzijn op het Werk ben je vertrouwd. Ken je iets niet, dan weet je waar je je antwoorden kan vinden.


Meer weten? Neem zeker ook even een kijkje in de functiebeschrijving die je in de infobundel in bijlage vindt en ontdek het boeiende takenpakket!


Aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Dit zijn de aanwervingsvoorwaarden:

  • Je hebt een masterdiploma of een gelijkwaardig diploma (Beschik je niet over het vereiste diploma, dan kan jij onder bepaalde voorwaarden wel in aanmerking komen. Bekijk hiervoor alle details in de infobundel).
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante ervaring in een leidinggevende functie.
  • Je hebt een rijbewijs B.
  • Je bent Belg (zie de infobundel voor meer info).
  • Je slaagt voor de selectieproeven.


Ben je al een medewerker van het lokaal bestuur, kijk dan ook snel even in de infobundel in bijlage voor de bevorderingsvoorwaarden.

Aanbod

Jouw wedde:

Je kan rekenen op een aanvangswedde in weddeschaal A1a-A3a, eventueel vermeerderd met anciënniteit uit de openbare sector. Ervaring in de privésector telt mee voor maximaal 10 jaar als de beroepservaring relevant is voor de functie. Je kan steeds een weddeberekening aanvragen via vacature@blankenberge.be. Wij bezorgen je graag een berekening op maat, gebaseerd op jouw anciënniteit.

Daarnaast bieden wij jou:

  • een boeiende en uitdagende job voor een voltijdse tewerkstelling en met een contract van onbepaalde duur
  • een maaltijdcheque van € 8 voor elke gewerkte dag (werknemersbijdrage € 1,09 per cheque)
  • een interessante vakantieregeling
  • een fietsvergoeding
  • mogelijkheid tot fietsleasing
  • terugbetaling van het woon-werkverkeer via het openbaar vervoer
  • een gratis hospitalisatieverzekering
  • een eindejaarstoelage
  • bijzondere aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling via verschillende opleidingsmogelijkheden
  • mogelijkheid tot thuiswerk (afhankelijk van de functie)
  • aandacht voor een evenwichtige balans tussen werk en privé
  • meer dan 620 topcollega's!

Selectieprocedure

Interesse?

Je vindt heel wat informatie in de infobundel van deze vacature. Voor alle verdere informatie: contacteer de Personeelsdienst van Lokaal Bestuur Blankenberge, Jordaenslaan 34, 8370 Blankenberge. Mail naar vacature@blankenberge.be of bel naar T 050 636 488 of T 050 636 485. Voor deze vacature kan je online solliciteren tot en met vrijdag 6 september 2024.

Bijlage(n)

Locatie

Blankenberge

Publicatiedatum

09.08.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close