google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Algemeen directeur

Ambitie en goesting om de spilfiguur te worden van onze organisatie? Om samen met het bestuur en de administratie verder vorm te geven aan een “hartelijk Hoogstraten? Om leiding te geven aan een organisatie die aandacht schenkt aan haar medewerkers en hun welzijn?

Toelichting

statutair - voltijds - Solliciteren tot en met 22-09-2024

Organisatie

Hoogstraten is een stad met 22.000 inwoners in het noorden van de provincie Antwerpen. Een team van een 400-tal medewerkers geeft elke dag het beste van zichzelf om het leven van inwoners, ondernemers en verenigingen aangenamer te maken.

Functieinhoud

Als algemeen directeur sta je in voor de algemene leiding van de afdelingen en diensten van Stad Hoogstraten en zie je toe op de voorbereiding, organisatie, uitvoering en evaluatie van het beleid. Je stimuleert en werkt aan eenheid binnen de organisatie en je bent de drijvende kracht van het managementteam.

  • Je staat aan het hoofd van het personeel en geeft mee richting aan een optimaal en modern personeelsbeleid.
  • Vanuit een helikopterview alsook een innovatieve en resultaatsgerichte gedrevenheid til je de organisatie naar een hoger niveau, met meer synergie, efficiëntie en effectiviteit.
  • Je bent hoofd van het personeel en geeft mee richting aan een modern personeelsbeleid.
  • Je rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau en het bijzonder comité voor de sociale dienst.
  • Je staat hen bij in de voorbereiding, uitvoering en de evaluatie van het beleid binnen het financieel, organisatorisch, structureel en reglementair kader.
  • Je bent de verbindende schakel tussen politiek en administratie, die beide werkvelden mooi in balans houdt. Hierbij organiseer je de werking van de politieke organen naar besluitvorming en dossiervorming.

Functieprofiel

  • Je behaalde een academisch gericht masterdiploma.
  • Je beschikt over minimum 5 jaar relevante beroepservaring in een leidinggevende rol of projectfunctie op managementniveau.
  • Je bent enthousiast, gedreven, daadkrachtig en respectvol. Je slaagt erin om duidelijke krijtlijnen uit te zetten.
  • Je communiceert open en transparant en hebt een uitgesproken visie op een moderne en klantgerichte dienstverlening.
  • Je bent iemand die de organisatie gestructureerd en planmatig in beweging kan zetten en houden, die als uitgesproken people manager de integratie van alle diensten kan bewerkstelligen, die met bruisende ambitie, passie en goesting de schouders zet onder het team van Stad Hoogstraten.
  • Je leidt een ambitieuze organisatie waarin iedere medewerker zich thuis voelt en je bent de drijvende kracht om samen met gans het personeelsteam voortdurend te streven naar een betere dienstverlening.
  • Je geniet de burgerlijke en politieke rechten.
  • Je hebt de Belgische nationaliteit (decretale verplichting) en je voldoet aan de taalwetgeving.

Aanbod

  • Een voltijdse statutaire tewerkstelling.
  • Bezoldiging volgens salarisschaal decretale graad algemeen directeur
    • Bruto jaarsalaris voor 5 jaar anciënniteit: €108 466,72
    • Bruto jaarsalaris voor 10 jaar anciënniteit: € 123 217, 22
    • Bruto jaarsalaris voor 15 jaar anciënniteit: €137 967,6044
  • Relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige wordt meegeteld voor een maximum van 8 jaar. Beroepservaring in de overheidssector wordt volledig meegenomen voor de geldelijke anciënniteit.
  • Flexibele werktijden en een gunstige vakantieregeling (31 dagen) om af en toe de welverdiende pauzeknop in te duwen.
  • GSM + abonnement
  • Maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag van 7u36min.
  • Eco cheques ter waarde van 160 euro
  • Hospitalisatieverzekering, ook je gezinsleden kunnen mits betalen van de premie aansluiten
  • Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werkverkeer
  • Fietsvergoeding van €0,35/km
  • Mogelijkheid tot fietslease
  • Korting op Sportoase en recreatiedomein de Mosten
  • Aanleg werfreserve van 2 jaa

Selectieprocedure

De selectieprocedure wordt exclusief uitbesteed aan extern selectiebureau Motmans & Partners.

De selectieprocedure bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Screening kandidaturen: De kandidaturen worden geëvalueerd op volledigheid, diploma-vereisten, nationaliteit, taalvereisten en ervaringsvereisten.
  • Je ontvangt de schriftelijke proef via thuisopdracht op 7 oktober 2024 via mail en moet deze inleveren voor 27 oktober 2024 om 9u.
    Deze opdracht wordt beoordeeld op 50 punten. Om te slagen voor deze proef dien je minstens 25/50 (50%) te behalen.
  • De jurygesprekken vinden plaats in de week van 25 november 2024 of in de week van 2 december 2024. Kandidaten zullen tijdig geïnformeerd worden over de exacte datum. De gesprekken zullen doorgaan in de kantoren van M&P in Antwerpen (Ellermanstraat 84, 2060 Antwerpen). Deze proef wordt beoordeeld op 50 punten. Om te slagen voor het jurygesprek dien je minstens 25/50 (50%) te behalen.
  • Om te slagen voor het geheel van mondeling en schriftelijk dien je minstens 60/100 te behalen.
  • De 3 best gerangschikte en geslaagde kandidaten na de schriftelijke proef en het jurygesprek worden uitgenodigd voor het assessment center in de kantoren van M&P in Antwerpen (Ellermanstraat 84, 2060 Antwerpen).
    Om te slagen voor het assessment moet je een gunstig advies behalen. Indien deze 3 kandidaten niet slagen voor het assessment center of af zouden zien van de betrekking, wordt de volgende geslaagde en hoogst gerangschikte kandidaat uitgenodigd. Dit zolang er geslaagde kandidaten zijn.

Heb je nog vragen alvorens te solliciteren? Neem gerust contact op met Silke Vanheusden, HR-consultant bij Motmans & Partners via 011 361014 of silke.vanheusden@motmansenpartners.be.

De functiebeschrijving kan je downloaden via https://motmansenpartners.be/vacatures/

Locatie

Hoogstraten

Publicatiedatum

05.08.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close