google.com, pub-3715436742152423, DIRECT, f08c47fec0942fa0
/_images_upload/_tn_5d309c8df10cbe74.jpg
Werken bij de overheid

Sector met toekomst

/_images_upload/_tn_883d17652d2b5d6c.jpg
Je loopbaan bij de overheid

Start hier

/_images_upload/_tn_f18c23f3afdf5e5e.jpg
Werken voor een betere samenleving
Snel zoeken

Adviseur mobiliteit

Dat kan! Naar je werk, je school, je hobby, … Iedereen heeft (bijna) elke dag te maken met mobiliteit. De dienst Mobiliteit zet sterk in op het netwerk van fietsostrades, verzamelt objectieve informatie met de Fietsbarometer, helpt gemeenten en politiezones bij het uitwerken van een verkeersveiligheidsbeleid, werkt regionale mobiliteitsstudies uit, begeleidt bedrijven en geeft mobiliteitsadviezen.

Als adviseur mobiliteit adviseer je lokale overheden, werkgevers en de Vlaamse overheid bij het opmaken en uitvoeren van mobiliteitsplannen, -studies en -projecten, en trekt concrete mobiliteitsacties en -projecten. Met een focus op duurzame mobiliteit, fietsbeleid en verkeersveiligheid, en de integratie met ruimtelijke processen.

Toelichting

Antwerpen, België Bediende Afstandswerk mogelijk Beleid & Management

De vacature in het kort:

We zoeken een adviseur mobiliteit voor de Dienst Mobiliteit binnen het Departement Ruimte, Erfgoed en Mobiliteit in Antwerpen.

Organisatie

Bij provincie Antwerpen weten we dat diversiteit synoniem staat voor rijkheid. We houden daarbij in het achterhoofd: hoe diverser ons team, hoe rijker onze werking. Vanaf dag één staan jouw talenten en competenties voor ons centraal.

Daarom krijgt talent bij ons alle ruimte. Letterlijk en figuurlijk: van 2.867 km² grondgebied tot onmetelijk veel kansen. Omdat het leven van onze inwoners niet stopt aan de grenzen van steden en gemeenten, zorgen we voor oplossingen die de gemeentegrenzen overstijgen. Dit doen we in heel wat beleidsdomeinen: vrije tijd, ruimte, mobiliteit, economie, landbouw, leefmilieu, waterbeleid, onderwijs, ... Je komt de provincie dan ook vaker tegen dan je denkt. Tijdens een dagje uit in haar parken of domeinen, in één van onze provinciale scholen, fietsend of wandelend langs het routenetwerk of de onbevaarbare waterlopen, op weg naar het werk via onze fietsostrades ...

Meer dan 1700 medewerkers zorgen ervoor dat de provincie Antwerpen een fijne plek is om te werken en te leven. Laboranten, stielmannen, administratief medewerkers, architecten, ingenieurs, poetsvrouwen, consulenten, projectmanagers, … De kans is groot dat er een job is die bij jou past.

Functieinhoud

Super! Als adviseur mobiliteit bij de provincie Antwerpen heb je een breed takenpakket. Zo sta je onder meer in voor:

Initiëren van verbeteracties om het mobiliteitsbeleid te optimaliseren:

  • Je formuleert beleidsvoorstellen binnen het beleidsdomein mobiliteit, meer specifiek mobiliteitsplanning en – management.
  • Je formuleert beleidsvoorstellen binnen aangrenzende beleidsdomeinen die een impact hebben op mobiliteit (bijv. ruimtelijke ordening, milieu, economie, en
  • Je zoekt naar samenwerkingsverbanden met andere actoren in de domeinen verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit.

De inhoudelijke werking optimaliseren:

  • Je zoekt naar prioriteiten in functie van bovenlokale mobiliteit.
  • Je zorgt voor efficiënte besteding van het budget voor mobiliteitsstudies.

Beheren van dossiers:

  • Je zorgt voor de inhoudelijke behandeling van mobiliteitsplannen, -studies en -projecten.
  • Je adviseert en ondersteunt gemeenten, werkgevers en de Vlaamse overheid bij hun mobiliteitsprojecten en -plannen.
  • Je schrijft bestekken uit, volgt de procedures en de uitvoering van opdrachten op.

Netwerken:

  • Je overlegt met andere provinciale diensten bij raakpunten van wederzijdse bevoegdheden.
  • Je onderhoudt contacten met de Vlaamse overheid, lokale overheden en andere Vlaamse provincies op het vlak van het mobiliteitsbeleid.
  • Je bouwt goede relaties uit met beleidsvoerders en medewerkers van gemeenten, werkgevers en de Vlaamse overheid.

Functieprofiel

Geweldig! Herken je jezelf in deze competenties?

  • Je hebt een klantgerichte mindset en streeft naar de beste dienstverlening.
  • Je beschikt over een grote dosis overtuigingskracht. Je gebruikt jouw uitstekende communicatievaardigheden en goed onderbouwde visie om je boodschap scherp onder woorden te brengen.
  • Je bent een netwerker en werkt graag samen met verschillende stakeholders. Het kost je weinig moeite om nieuwe contacten te leggen en bestaande relaties te versterken. Dankzij je verbindend vermogen kun je compromissen sluiten en stimuleer je de samenwerking met partners, andere entiteiten en je collega’s.
  • Je beschikt over sterke oordeelsvormingsvaardigheden, waardoor je in staat bent om doordachte adviezen te formuleren, ook in complexe situaties.
  • Je bent veerkrachtig en kan snel schakelen wanneer dingen anders lopen dan gepland. Je ziet kansen in uitdagingen en weet dat kleine successen het vieren waard zijn.
  • Met jouw uitstekende planning en organisatie worden projecten en activiteiten optimaal opgezet en opgevolgd.
  • Je krijgt energie van het zorgvuldig monitoren en beheren van processen en projecten, zowel op korte als lange termijn.
  • Je bent bekend met verkeerskunde of –planologie, of bent enthousiast om je hierin te verdiepen.
  • Je beschikt over een basiskennis van het beleidsdomein ruimtelijke ordening, of bent bereid je hierin te verdiepen.
  • Je bent vertrouwd met het interpreteren van plannen en kaarten.
  • Je hebt een masterdiploma of, als dat niet het geval is, minimaal één jaar relevante werkervaring. Geen masterdiploma? Geen zorgen! Wij geven je de kans om door middel van een succesvolle redeneertest op masterniveau je capaciteiten te tonen en zo alsnog deel te nemen.

Aanbod

Naast een veelzijdig takenpakket en een toffe werksfeer zijn aan de titel “adviseur mobiliteit” heel wat bijkomende voordelen verbonden.

We bieden je een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur aan.

Je start in salarisschaal A1: het bruto maandsalaris ligt tussen €3.714,32 - €5.779,72. Bij je aanwerving gaan we na hoeveel jaar ervaring je in eerdere functies hebt opgebouwd. Die ervaring wordt meegenomen in de berekening van je bruto salaris. Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.

Met extralegale voordelen:

  • Maaltijdcheques van 8 euro/dag
  • Gratis hospitalisatieverzekering met de mogelijkheid voor je gezinsleden om hierop aan te sluiten aan voordelige voorwaarden
  • Aanvullende ziekteverzekering
  • Tweede pensioenpijler (extra legaal pensioen)
  • Vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • 36 jaarlijkse vakantiedagen
  • Glijdende werkuren
  • Thuiswerken
  • Afwisselend opleidingsaanbod
  • Laptop
  • GSM en abonnement
  • Fietsvergoeding of een abonnement openbaar vervoer
  • Mogelijkheid tot fietsleasing
  • Gebruik van dienstwagens -en fietsen voor dienstverplaatsingen
  • Personeelsvereniging die kortingen aanbiedt op tal van evenementen, cultuurprogramma's, pretparken, …

Selectieprocedure

Wil je aan de slag, dan doorloop je eerst de volgende selectiestappen:

  • Solliciteer ten laatste 28 juli 2024. Overtuig ons met een krachtige motivatiebrief en CV waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
  • CV-screening, waar op basis van relevante ervaring, motivatie en affiniteit met het functieprofiel maximaal 10 kandidaten naar het volgende selectieonderdeel doorgaan
  • Capaciteitsproef (enkel voor kandidaten zonder master diploma): op 7, 8 of 9 augustus 2024 (digitaal).
  • Thuisopdracht: je krijgt een thuisopdracht toegestuurd waar je voldoende voorbereidingstijd voor krijgt. Tijdens jouw interview licht je deze opdracht toe en stellen we bijkomende vragen.
  • Toelichting thuisopdracht en competentiegericht interview: 22 augustus 2024 in het provinciehuis.

Houd deze data alvast vrij in je agenda.

Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.

Praktisch

  • Je zal werken in het provinciehuis: Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen. Vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Voor meer info over de inhoud van de functie kan je terecht bij: Tina Caers, diensthoofd mobiliteit (tel. 03 240 50 57 of email tina.caers@provincieantwerpen.be).
  • Voor meer info over de selectieprocedure, de verloning en de extralegale voordelen kan je terecht bij Birgit Baats, consulent werving & selectie (tel. 03 240 54 53 of email birgit.baats@provincieantwerpen.be).

Contactpersoon:
Birgit Baats
Consulent werving en selectie
03 240 54 53

Locatie

Antwerpen

Publicatiedatum

02.07.2024

Contactpersoon

Mensenwerken

Kring vzw gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close